Обізнаний покупець – щасливий покупець

Цікаво

Сьогодні трапляється чимало прикрих інцидентів між продавцем і покупцем. Часто не через провину останнього. На жаль, мало хто зі споживачів знає, як потрібно діяти у суперечливих випадках і воліє владнати все «якнайшвидше і без зайвого галасу». Наша мета – нагадати про ваші права як покупців.

  1. Камера схову: пропозиція чи примус?

Нерідко буває, що співробітники супермаркету наполягають, аби покупці залишили особисті речі у камері схову. Та чи маємо ми право відмовитися?

Авжеж, оскільки адміністрація не несе відповідальності за збереження ваших речей і ви не укладаєте жодних угод. У разі їх зникнення, довести провину торговельного закладу буде неможливо.

Тому залишайте у камерах схову лише ті речі, з якими складно пересуватися залою. Пам’ятайте, що серед них не має бути жодних коштовностей.

  1. Торкатися заборонено!

Часто зустрічаєте подібні вивіски? Таке гасло суперечить чинному законодавству. Покупець має право ознайомитися із якостями товару перед тим як придбати його. Наприклад, приміряти, якщо йдеться про одяг. Ніхто не має права приховувати від вас інформацію, якщо вона не є державною таємницею або могла б зашкодити комусь або чомусь у разі оприлюднення.

  1. Їж на здоров’я!

Наразі Закон України не забороняє споживати товар перед укладенням договору купівлі-продажу. Однак, доки це не трапилося, ви не є власником. До того ж, це може обурити співробітників закладу. Та сплатити за товар у будь-якому разі доведеться, навіть, якщо він виявиться несмачним.

  1. Ви хто, ревізор?

Персонал магазину не має права перешкоджати збору, обробці та поширенню інформації, яка безпосередньо стосується їх продукції. Це також стосується фото- і відеозйомки. Тим паче, збір інформації не шкодить репутації закладу.

  1. Тут – одне, а там – зовсім інше

Йдеться про розбіжність вартості на ціннику і безпосередньо на касі. Слід зауважити, допоки договір про купівлю не укладено – ви можете не платити за товар. Але пам’ятайте, що дійсною є зафіксована ціна на ціннику, а запланована, яку вимагають на касі, мовляв, «відсьогодні», нічим не обґрунтована.

  1. Розбили? – Заплатіть!

Випадково пошкодивши якусь річ, не поспішайте компенсувати її вартість. Без рішення суду ви не зобов’язані сплачувати кошти, тож вимагайте укладення акту про пошкодження. Насправді, власники супермаркетів воліють не псувати власну репутацію вимаганням грошей, тож, швидше за все, конфлікт вичерпається ще на початковому етапі.

  1. Я змушений перевірити ваші речі

Зверніть увагу, що ніхто, окрім поліції або служб охорони, не може обшукувати вас. Це протизаконно. Єдине, що залишається працівникам магазину – викликати правоохоронні органи і змусити вас затриматися до їх приїзду. Будь-які інші спроби співробітників будуть кваліфікуватися як обмеження вашої волі.

  1. Я не прийму цей дріб’язок!

Ви маєте змогу розплачуватися за покупки будь-якими грошима – старими купюрами, копійками тощо. Касир зобов’язаний прийняти пошкоджені паперові банкноти у тому разі, якщо вони містять номер і знищені не більше як на 50%.

  1. Обміну та поверненню не підлягає

Забудьте про це правило, яке аж ніяк не закріплене законодавством. Ви маєте право повернути або ж замінити товар терміном до 14 діб від дня покупки. Проте це можливо лише за наявності чека – єдиного документа, який підтверджує угоду щодо придбання.

 

У разі виникнення конфлікту, не зайве звернутися до правоохоронних органів, які допоможуть вдало владнати конфлікт, і до книги скарг, яка часом впливає на персонал магазину як міцний важіль. Не бійтеся доводити власну правоту і будьте ініціативними, коли йдеться про ваші власні права!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *