Які прийоми спрацьовують на кожному з нас?

Психологія

Психологічні прийоми – чудові помічники при постійній роботі з людьми. Хоча слід розуміти, що до кожного є свій, особливий підхід, але є прийоми, які працюють майже безвідмовно. Це своєрідна «база» кожного, хто бодай трохи зацікавлений у психології.

1. Прохання
Принцип полягає у тому, що коли ви просите людину про послугу, вона погоджується і вважає, що в разі потреби і сама до вас звернеться. Підтвердженням слугує історія про Бенджаміна Франкліна, одного із засновників Сполучених Штатів. Колись він попросив рідкісну книгу в людини, яка, м’яко кажучи, не дуже добре до нього ставилася. Згодом вони стали друзями.

2. Просіть більшого або «дверима в лоб»
Ідея цього прийому – попросити людину зробити більше, ніж вам треба, це може бути навіть безглузда річ. Відмовивши вперше, вона навряд чи зробить це вдруге, коли ви забажаєте щось «менше» і більш розумне, те, що треба було спочатку.

3. Наше ім’я – улюблене слово
Адже це найбільш приємне поєднання звуків, напевне, для кожного. І воно зумовлює певні позитивні емоції до того, хто звертається. Так само впливає на результат називання титулу, статусу або, власне, форма вираження.

4. Лестити ніхто не забороняв!
Така хитрість особливо дієва щодо людей із високою самооцінкою, адже в такому разі ваші судження збігатимуться. Тільки варто не переборщити зі щирістю, бо навіть самовпевнена людина може засумніватися щодо правдивості ваших лестощів. А от з персоною із низькою самооцінкою треба діяти набагато відвертіше і обережніше. Вона ж не вважатиме себе такою, якою побачить себе у ваших словах.

5. Відображайте людину
Ми лояльніше ставимося до тих, хто схожий на нас, хто поводиться як ми, іншим словом – «копіює» нас. Часто це робиться не свідомо, коли ви, скажімо, киваєте, так само, як і співрозмовник. Але про це – трохи пізніше.

6. Втома – ваш помічник
Втомленість послаблює психологічну енергію співрозмовника, і тоді він готовий погодитись і виконати прохання. Звісно, негайного виконання не очікуйте, але пообіцявши, людина радше допоможе вам, аніж створить негативне враження про себе. Це може викличе і психологічний неспокій, який вона скоріш не схоче терпіти.

7. Почніть з малого
Такий прийом – повна протилежність методу № 2. Його суть в тому, що якщо хтось допоміг вам із чимось незначним, він матиме ще більше бажання виконати якусь важливішу послугу. Однак, правильніше буде почекати 2-3 дні, тому не просіть одразу то одне, то інше.

8. Слухати, і ще раз слухати
Перше правило – не перебивайте. Вмійте повністю вислухати, і лише зрозумівши людину, висловлювати власну думку. Якщо чогось не зрозуміли – перепитайте – це не так погано, як, не вловивши її думки, починати перечити. Друге правило – починайте зі спільного. Спочатку скажіть те, із цим ви погоджуєтеся, і людина налаштується позитивно та буде готова уважно вислухати вас.

9. Повторюйте, та не як папуга
Ми любимо, коли з нами погоджуються. Але повторювати щойно сказане співрозмовником не цілком коректно – слід бодай перефразувати його думку. Таким чином, людина здатна більше відкритися та розповісти таємниці. Такий метод ще називають рефлективним слуханням.

10. Киваймо частіше
Це знак згоди, який ми сприймаємо як символ взаєморозуміння. З часом, киваючи при розмові, вам буде простіше переконати когось у власній правоті.

Спочатку, можливо, виникнуть труднощі у застосуванні цих методів на практиці. Але справжнє бажання і робота над собою не змусять вас довго чекати. Пам’ятайте і про межу, якої варто дотримуватися, користуючись такими прийомами, щоб не нашкодити ні собі, ні постороннім.

Джерело фото: www.uvs-it.com

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *